
24 Бер Керуюча компанія “ДомКом Житомир”: обов’язки та зона відповідальності
Епоха ЖЕКів вже давно пройшла, на їх заміну прийшли керуючі компанії, які надають послуги з утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території. Однак у мешканців і досі виникає низка запитань до управителя щодо послуг, які компанія надає: “Чому ви не відремонтували поштові скриньки?”, “А чому ви не вивезли габаритне сміття?”, “За що я вам плачу?”, “А взагалі чим ви займаєтесь?”.
Отож детально роз’яснюємо про те, чим займається керуюча компанія, які послуги надає, що робити мешканцям, якщо терміново потрібно виконати ремонт, а коштів на будинку немає.
Власність кожного мешканця починається з прибудинкової території, а тому кожен співвласник квартири у своїх рахунках покриває не тільки суму затрат на квартиру у якій мешкає, але і оплачує прибирання місць загального користування, електроенергію: освітлення та роботу ліфтів (у разі, якщо він є у будинку), ремонт будинку та його конструктивних елементів. А ще прибирання закріпленої ділянки біля будинку, іншими словами – прибудинкову територію.
Чим займається компанія та які послуги надає керуюча компанія “ДомКом Житомир”?
Керуюча компанія «ДомКом Житомир» надає послуги з управління багатоквартирними будинками. Наразі в обслуговуванні компанії знаходяться 65 будинків.
Всі обов’язки та права компанії «ДомКом Житомир» прописані в договорі, укладеному між компанією і співвласниками будинку. Сума та перелік послуг визначається двома шляхами:
1.Типовий договір. У 2018 році міська влада самостійно підрахувала вартість тарифу та провела конкурс з призначення управителя багатоквартирних будинків, за його результатами визначали переможця, з яким уклали договір. У договорі передбачені стандартні послуги, відповідно до № 190 Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України. Такий договір не передбачає аналізу стану будинків і відповідно, завдання такого тарифу підтримувати стан будинку, а не покращувати його. Однак, мешканці завжди можуть змінити умови договору.
2.Індивідуальний договір. У такому договорі зазвичай надається обов’язковий список послуг за № 190 наказом, а інші послуги, які не зазначені, як обов’язкові, у “Типовому договорі” можуть перерозподілятися на інші потреби мешканців, або змінюватися для покращення технічного стану будинку. На основі технічного аналізу будинку складається індивідуальний тариф з обслуговування житлового фонду. Такий договір є більш зручний для мешканців, оскільки вони можуть змінювати наповнення послуг, які надає управитель: збільшувати, або зменшувати кількість прибирань, додавати нові послуги, а ще збільшувати вартість послуги управління, цим самим – пришвидшити зібрання коштів у фонді будинку і розпочати ремонт у під’їздах, або поточний ремонт покрівлі чи ремонт каналізаційних мереж.
Компанія “ДомКом» надає послуги згідно з переліком, зазначеним в додатку до договору на обслуговування. Серед них:
- прибирання прибудинкової території;
- прибирання сходових кліток;
- технічне обслуговування ліфтів;
- дератизація та дезінсекція;
- технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем: гарячого водопостачання; холодного водопостачання; водовідведення; теплопостачання; зливової каналізації;
- обслуговування димових та вентиляційних каналів;
- технічне обслуговування мереж електропостачання та електрообладнання, систем протипожежної автоматики та димовидалення, а також інших внутрішньобудинкових інженерних систем (у разі їх наявності);
- поточний ремонт конструктивних елементів, внутрішньобудинкових систем холодного водопостачання, теплопостачання, водовідведення, та зливової каналізації і технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження, що розміщені на закріпленій в установленому порядку прибудинковій території (в тому числі спортивних, дитячих та інших майданчиків);
- поточний ремонт мереж електропостачання та електрообладнання, систем протипожежної автоматики та димовидалення, а також інших внутрішньобудинкових інженерних систем (у разі їх наявності);
- оплата послуг щодо енергопостачання спільного майна багатоквартирного будинку, в тому числі; освітлення місць загального користування і підвалів та підкачування води та енергопостачання ліфтів.
Що не входить в обов’язки керуючої компанії?
До обов’язків керуючої компанії не входить:
- капітальний ремонт конструктивних елементів, внутрішньобудинкових систем будинку (можливий за ініціативи міської влади), або переходу на індивідуальний тариф і з умовами підвищення тарифу для виконання зарегламентованих робіт;
- вивезення побутового та великогабаритного сміття;
- ліквідація сміттєзвалищ;
- ремонт дворів, внутрішньоквартальних проїздів, тротуарів (відповідальність міської влади);
- прочищення вуличних колодязів у каналізаційних системах.
- ремонт приватної власності мешканців (як приклад, поштові скриньки).
Що робити мешканцям, якщо на будинку немає коштів, а ремонт у будинку необхідно виконати?
У тариф компанії «ДомКом Житомир» входить послуга плановий ремонт – це заміна зношених деталей і обладнання. Це можуть бути ремонт вікон, дверей, трубопроводів,
ремонт даху та інше. Важливою умовою отримання послуги плановий ремонт є позитивний баланс на будинку, який дозволяє покрити всі поточні витрати будинку (оплата електропостачання, закупка матеріалів, інвентаря, заробітна плата працівникам), а решту коштів витратити на планові ремонти. Тому важливо забезпечити своєчасну оплату за послуги керуючої компанії, щоб зберегти комфорт і безпеку у вашому будинку.
Однак, якщо на будинку недостатньо коштів, а роботи потрібно провести – компанія пропонує мешканцям інвестиційний проєкт. Компанія закуповує матеріали та виконує роботи, які попередньо погоджені з мешканцями. У свою чергу мешканці повертають суму рівними платежами впродовж терміну, який зазначається в укладеному договорі. Зазначимо, що мешканці починають виплачувати кошти за інвестиційний проєкт після підписання акту виконаних робіт. Так мешканці можуть отримати будь-яку послугу за короткий термін. Таку послугу компанія може надати і будинкам, які знаходяться у ОСББ.
Більш детальну консультацію можна отримати у офісі, або за телефоном цілодобової гарячої лінії + 38 068 826 00 27, також за цим номером можна залишати заявки на роботи, або викликати аварійну службу.